Teknoloji

Enflasyon Oyun Satışlarını Etkilemeye Devam Ediyor

Oyun alışverişinin bir numaralı adresi Oyunfor’un açıkladığı verilere göre 2023 yılı Mayıs ayında oyun satışları geçen yılın aynı ayına göre düşüş gösterdi.

85’ten fazla uluslararası oyun firmasının Türkiye’deki yetkili satıcısı olan dijital oyun mağazası gamefor’un yayınladığı verilere göre oyun alımlarındaki düşüş 2023 Mayıs ayında da devam etti. Mayıs 2022’ye göre %2 düşüş gözlendi. 2022’de artmaya başlayan oyun alımları, Ocak 2023’te yükseliş trendini sürdürürken, Şubat 2023’te enflasyonda yaşanan olumsuz ivme oyun alımlarını olumsuz etkilemeye başladı.

Mayıs ayında oyuncuların en çok ilgi gösterdiği oyun CS:GO oldu. Son iki yılda, taşınabilir oyunlardan sadece üç oyun ilk kez en çok oynanan oyunlar arasına girdi ve Mayıs ayı, taşınabilir oyun satışlarının en düşük olduğu ay oldu.

İlk 10 oyun içi satış

1. CS:GO

2. Yiğit

3. Görev Çağrısı: Warzone 2.0

4. Efsaneler Ligi

5. Tom Clancy’s Rainbow Six: Kuşatma

6. PUBG Mobil

7. Çevrimiçi Şövalye

8. Metin 2

9. Garena Free Fire

10. Roblox

illere göre dağılım

Oyun alışverişinde en çok Mayıs ayında İstanbul’da alışveriş yapıldı. İstanbul’u Antalya, Ankara, İzmir ve Bursa izledi.

Yaş aralığına göre dağılım

Mayıs ayında toplam oyun satın alımlarının önemli bir kısmı 30 yaş üstü oyuncular tarafından yapıldı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

pazar-haber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu